Паважаныя бацькі!  Менавіта вы ў першую чаргу закладваеце адмоўнае стаўленне і адмоўныя звычкі: скурыўшы цыгарэту на вачах у свайго дзіцяці або выпіўшы тужэй бутэльку піва ці іншага гарачыльнага напою, размаўляючы пры гэтым выкарыстоўваючы нецэнзурныя словы. Менавіта вы паднімаеце руку на жонку, міжволі фармуючы ў падлетка грэблівае стаўленне да жанчыны. Менавіта вы груба размаўляеце са старымі ў сям'і, забываючы пра тое, што рана ці позна самі будзеце старымі, і вашыя дзеці і ўнукі будуць грубымі і неотзывчивыми, і гэта будзе пладамі вашых рук. Менавіта вы, неаднаразова уступаючы ў «грамадзянскія шлюбы» фармуеце несур'ёзнасць і нестабільнасць сямейных адносін, адсутнасць адказнасці за выхаванне дзяцей. Дзіця-гэта губка, якая ў сябе ўбірае ўсе моманты жыцця сваіх бацькоў, будзь яны станоўчымі, або адмоўнымі.

Злачыннасць непаўналетніх абумоўлена ўзаемным уплывам адмоўных фактараў навакольнага асяроддзя і асобы самога непаўналетняга. Часцей за ўсё злачынства здзяйсняюць так званыя» цяжкія", педагагічна запушчаныя Падлеткі. У шэрагу даследаванняў адзначаецца, што для падлеткаў – правапарушальнікаў характэрны нізкі ўзровень развіцця пазнавальных і грамадскіх інтарэсаў. На фарміраванне ідэалаў такога падлетка празмернае ўплыў аказваюць аднагодкі, асабліва старэйшыя па ўзросце, якія маюць вопыт антысацыяльныя паводзін. У большасці такіх падлеткаў у структуры асобы дамінуюць адмоўныя якасці: лянота, бязвольнасць, безадказнасць, нячуласць, агрэсіўнасць і т. п.

Найважнейшай умовай фарміравання асобы» цяжкага " падлетка ў большасці выпадкаў з'яўляюцца адмоўныя сямейныя ўмовы: адсутнасць нармальнай маральнага асяроддзя ў сям'і вельмі часта выхоўвае эгацэнтрызм і іншыя негатыўныя якасці. Вельмі часта такое скажэнне маральнай атмасферы бывае звязана з алкагалізмам бацькоў ці сваякоў, іх амаральным паводзінамі і г.д. аднак нярэдкія выпадкі, калі скажоную маральную атмасферу вакол непаўналетняга ствараюць тыя, хто любіць яго і жадаючыя яму ўсякага дабра, але не валодаюць дастатковай педагагічнай культурай бацькі.

Як правіла, для трудновоспитуемых падлеткаў характэрна адмоўнае стаўленне да вучобе, якое, у канчатковым рахунку, супрацьпастаўляе іх калектыву класа, школы, вучэльні і т. п. Пачатак гэтага супрацьпастаўлення ляжыць у матывы вучэбнай дзейнасці. Калі для большасці дзяцей у навучальным працэсе пераважаюць пазнавальныя матывы, то для праблемных падлеткаў у гэтым жа працэсе пераважае матыў прымусу. Гэта пагаршае канфліктныя адносіны няўдалага падлетка з калектывам класа і педагогамі, спараджаючы ў яго паводзінах з'явы негатывізм і бравады.

Падлеткавы ўзрост (11-13, 14-15 гадоў) з'яўляецца пераходным.  Падлеткі гэтага ўзросту, як правіла, школьнікі яны знаходзяцца на ўтрыманні бацькоў або дзяржавы, іх вядучай дзейнасцю з'яўляецца вучоба. У такі перыяд з'яўляецца пачуццё даросласці, самастойнасці, а адсюль ужо і канфлікты з іншымі, навакольнымі яго людзьмі.

Асоба цяжкага падлетка, перш за ўсё, характарызуецца нізкім узроўнем сацыялізацыі і адлюстроўвае прабелы і недахопы ў трох асноўных сферах яго выхавання: у сям'і, у школе (сярэднія праф. З іншага боку на асобу цяжкага дзіцяці, як правіла, залішне вялікі ўплыў аказвае адмысловая сфера – вуліца, двор, «вулічная група» з адмоўнай скіраванасцю.

Эфектыўная прафілактыка правапарушэнняў і злачынстваў сярод непаўналетніх мяркуе цэлы комплекс мерапрыемстваў як сацыяльна-педагагічнага, так і медыка-педагагічнага характару, накіраваных на аздараўленне асяроддзя, на лячэнне і карэкцыю паводзін непаўналетняга правапарушальніка.  Калі для адной часткі падлеткаў і моладзі сродкам актыўнага самасцвярджэння служаць часам злачынства, то для іншых аказваецца пераважней сыход ад чужога, ня які разумеецца імі свету ў алкаголь, наркотыкі, суіцыдальныя паводзіны. 

І памятайце: дзіця, у першую чаргу, вучыцца таму, што бачыць у сябе дома: бацькі яму прыклад.

Асноўныя паняцці:

  • * безнаглядны-непаўнагадовы, кантроль за паводзінамі якога адсутнічае з прычыны невыканання або неналежнага выканання абавязкаў па яго выхаванню, навучанню і (або) зместу з боку бацькоў або законных прадстаўнікоў або службовых асоб;
    * беспрытульны-безнаглядны, які не мае месца жыхарства і (або) месца знаходжання;
    * непаўналетні, які знаходзіцца ў сацыяльна-небяспечным становішчы, – асоба ва ўзросце да 18 гадоў, якое з прычыны безнагляднасці або беспрытульнасці знаходзіцца ў абстаноўцы, якая ўяўляе небяспеку для яго жыцця або здароўя альбо не адпавядае патрабаванням да яго выхавання ці ўтрымання, або ўчыняе правапарушэнні або антыграмадскія дзеянні;
    * сям'я, якая знаходзіцца ў сацыяльна-небяспечным становішчы-сям'я, якая мае дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна-небяспечным становішчы, а таксама сям'я, дзе бацькі або законныя  прадстаўнікі непаўналетніх не выконваюць сваіх абавязкаў па іх выхаванню, навучанню і (або) зместу і (або) адмоўна ўплываюць на іх паводзіны альбо жорстка абыходзяцца з імі;
    * індывідуальная прафілактычная праца – дзейнасць па своечасовым выяўленні непаўналетніх i сем'яў, якія знаходзяцца ў сацыяльна-небяспечным становішчы, а таксама па іх сацыяльна-педагагічнай рэабілітацыі і (або) папярэджанні ўчынення імі правапарушэнняў і антыграмадскіх дзеянняў;
    * прафілактыка безнагляднасці і правапарушэнняў непаўналетніх
Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…