Ключавая ідэя рэалізацыі праекта» Крок " у 2022/2023 навучальным годзе – расказаць навучэнцам аб важнейшых дасягненнях Рэспублікі Беларусь за гады незалежнасці з выкарыстаннем вынікаў шматгадовых сацыялагічных даследаванняў, якія характарызуюць развіццё розных сфер грамадскага жыцця нашай краіны. Дадзеныя даследаванні праведзены аналітычным цэнтрам ЕсооМ і сталі асновай праекта «гонар за Беларусь», які рэалізуецца сумесна з газетай «СБ. Беларусь сёння».

Матэрыялы праекта знайшлі адлюстраванне ў навучальных выданнях «гонар за Беларусь», якія выпушчаныя ў выглядзе дапаможнікаў для педагогаў і навучальнага нагляднага дапаможніка (плакатаў). Электронныя версіі дадзеных навучальных выданняў размешчаны ў вольным доступе на нацыянальным адукацыйным партале (https://adu.by / Галоўная / адукацыйны працэс. 2022/2023 навучальны год / арганізацыя выхавання). Мерапрыемствы праекта» Школа актыўнага грамадзяніна " для вучняў VIII–XI класаў будуць праводзіцца кожны чацвёрты чацвер месяца ў адпаведнасці з прыкладнай тэматыкай (дадатак 1).

 

З мэтай выхавання пачуцця адказнасці за будучыню Радзімы, пашырэння і сістэматызацыі ведаў вучняў аб падзеях Другой сусветнай і Вялікай Айчыннай войнаў з 2022/2023 навучальнага года а ў рамках праекта «Крок» рэкамендуецца арганізаваць вывучэнне гісторыі Вялікай Айчыннай вайны з выкарыстаннем распрацаванага вучэбна-метадычнага комплексу (дапаможнік «Вялікая Айчынная вайна савецкага народа (у кантэксце Другой сусветнай вайны)», хрэстаматыі, атласа).

Мерапрыемствы праекта» Крок " па вывучэнні гісторыі Вялікай Айчыннай вайны праводзяцца два разы на месяц у рамках інфармацыйнай гадзіны (першы і трэці чацвер месяца); тэматыка заняткаў прадстаўлена ў Дадатку 2.

Метадычныя і інфармацыйныя матэрыялы для рэалізацыі праекта размешчаны на нацыянальным адукацыйным партале (https://adu.by / Педагогам / Школа актыўнага грамадзяніна).


ПАВАЖАНЫЯ БАЦЬКІ!

Наркаманія гэта праблема цяперашняга пакалення. Памятаеце, што стаўленне дзяцей да праблемы наркотыкаў у немалой ступені залежыць ад нашых з імі ўзаемаадносін. Добразычлівасць і падтрымка сям'і дапамагаюць выхаваць у дзецях пачуццё ўласнай годнасці, упэўненасці ў сабе і здольнасць адстаяць сваё меркаванне.  Лепшым імунітэтам да наркотыкаў з'яўляецца аптымістычная, актыўная, мэтанакіраваная і канструктыўная жыццёвая пазіцыя.

 Больш кажаце з дзецьмі. Слухайце іх. Будзьце цьвёрдыя і паслядоўныя. Пастаўце сябе на іх месца. Раскажыце ім аб сабе. Фармуйце ў дзяцей ясныя ўяўленні пра дабро і зло. Расказвайце ім пра шкоду наркотыкаў. Дапамагайце ім ставіць перад сабой канкрэтныя мэты. Будзьце прыкладам. Рабіце што-небудзь разам. Будзьце з імі.
 

 Асноўныя правілы выхавання асобы, незалежнай ад наркотыкаў:

 

* Стварайце ў сваёй сям'і атмасферу любові і даверу, каб дзіця мог звярнуцца да Вас за дапамогай.

* Садзейнічанне ўмацаванню пачуцця самапавагі і адэкватнай самаацэнкі ў дзіцяці. Дзеці з адэкватнай самаацэнкай з меншай верагоднасцю могуць стаць ахвярамі наркаманіі.

* Вызначце ясныя і справядлівыя правілы жыцця, будзьце паслядоўныя ў дамоўленасцях. Супярэчлівыя і несправядлівыя патрабаванні бацькоў часта прыносяць боль дзіцяці і падштурхоўваюць да пошукаў «абязбольвання».

* Падтрымка, пахвала і канструктыўная крытыка даюць значна больш, чым пакаранне або пастаянныя прыдзіркі. Пакарання, несправядлівыя абвінавачванні, папрокі, абразы адштурхваюць ад вас дзіцяці.

* Садзейнічанне ініцыятыве, самастойнасці дзіцяці. Ўскладайце на яго пасільную адказнасць за ўчынкі, жыццё і Здароўе.

* Садзейнічанне разнастайнасці кантактаў і інтарэсаў дзіцяці (сябры, спартыўныя секцыі, грамадскія моладзевыя арганізацыі, хобі). Насычанае жыццё, творчая дзейнасць дзіцяці дазволіць яму марыць, мець зносіны, радавацца сваім поспехам.

 

Дзейнасць педагогаў устаноў прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі па пытаннях прафілактыкі шкодных звычак сярод навучэнцаў павінна быць накіравана на:

 

* выяўленне навучэнцаў, схільных да ўжывання алкагольных і наркатычных сродкаў, дэфармацый ў эмацыйна-валявой, паводніцкай, камунікатыўнай сферах асобы;

· фарміраванне бяспечнага і адказнага паводзін, які перашкаджае ўжывання алкагольных і наркатычных сродкаў;

* выпрацоўку правільнай сістэмы каштоўнасных арыентацый моладзі да жыцця, свайго здароўя, адмовы ад шкодных звычак;

· развіццё сацыяльнага творчасці, маральнага самавызначэння;

павышэнне матывацыі да культурнай арганізацыі працы і адпачынку;

* карэкцыю эмацыйна-валявой сферы, негатыўных учынкаў навучэнцаў з мэтай пераўтварэння неспрыяльных установак у пазітыўнае дзеянне, развіццё навыкаў бесканфліктнага і эфектыўнага паводзін;

 * навучанне навыкам самакантролю і самарэгуляцыі, мадэляванні ўласнага ладу жыцця.

Наступствы ўжывання наркотыкаў у немедыцынскіх мэтах

Ужыванне наркотыкаў губіць не толькі цела чалавека, але і яго душу. Наступствы наркаманіі страшныя як для фізічнага стану чалавека, так і для яго псіхікі. Сярод усіх медыцынскіх наступстваў наркатычнай залежнасці вылучаюцца тыповыя змены асобы людзей, рэгулярна ўжываюць псіхаактыўныя рэчывы.

Гэта-збядненне і паслабленне псіхікі, страта эмоцый і інтарэсаў, памяншэнне жыццёвага патэнцыялу.

На першых этапах далучэння да наркатычных рэчываў у людзей пераважаюць афектыўныя парушэнні, гэта значыць адбываецца павелічэнне адчувальнасці, назіраецца схільнасць да эмацыйнай хісткасці і неадэкватным рэакцыям на тое, што адбываецца вакол іх. З цягам часу суб'ектыўным характарыстыкі асобы згладжваюцца, і хворыя па сваіх паводзінах становяцца падобнымі адзін на аднаго.

У наркаманаў назіраецца паводзіны, якое характарызуецца дэпрэсіўнага, ілжывасць, стратай пачуцця абавязку і самакрытыкі. Яны перастаюць рэальна ацэньваць небяспеку наступстваў наркаманіі. Адбываецца псіхапатычных дэградацыя асобы, пры якой усе думкі і сілы чалавека падпарадкаваныя адной мэты – Знайсці і спажыць наркотык.

Сацыяльныя наступствы наркаманіі

Ужыванне наркотыкаў прыводзіць да велізарнай колькасці цяжкасцяў і тупіковых сітуацый для самога хворага. Яны праяўляюцца ўжо пасля першай дозы наркотыку. Чалавек трапляе ў зусім іншы свет, дзе няма ніякіх клопатаў і трывог. Гэты свет неўзабаве заменіць яму рэальны, але не надоўга, а ў рэальным свеце яго чакае сапраўдны кашмар – псіхалагічная нестабільнасць, дэпрэсіі, пастаянныя ломкі, галаўны боль, гнілыя зубы, выпадаючыя валасы, хранічны кашаль, імпатэнцыя. Цела чалавека пачынае гніць ад яду пад назвай наркотык.

У сацыяльным плане наркамана чакае поўны крах. Яго асабістае жыццё хвалюецца, сям'я развальваецца, працаваць ён ужо не ў стане. Для чалавека,» які сеў " на наркотыкі, пачынаецца жыццё з пастаянным цемрай бальнічных калідораў, скальпеляў і фанендаскопаў, бясколерным навакольным светам, сацыяльным неразуменнем, адмаўленнем з боку родных людзей. Большасць нарказалежных адмаўляюць тое, што яны ўжо трапіліся на» кручок " наркотыкаў, а навакольныя на іх перастаюць

рэагаваць. Бо кожны сам выбірае свой шлях у жыцці. Але сацыяльныя наступствы наркаманіі нельга адмаўляць. Гэта-які расце ўзровень злачыннасці з удзелам нарказалежных, няўпэўненасць у будучыні і які стаў больш небяспечным ўзровень жыцця людзей.

Сацыяльныя наступствы алкагалізму і наркаманіі маюць дачыненне і да самага важнага для кожнага чалавека – наступнаму пакаленню. Што ж чакае нашу моладзь і будучыя пакаленні, калі за ліквідацыю наркаманіі не ўзяцца з усёй рашучасцю ўжо сёння?

Медыцынскія наступствы наркаманіі

Самымі распаўсюджанымі наступствамі ўжывання наркотыкаў для здароўя чалавека з'яўляюцца інфекцыі, якія з'яўляюцца з-за адсутнасці гігіены падчас ін'екцый. Гэта – гепатыты В і С, заражэння крыві, СНІД.

Амаль ва ўсіх наркаманаў павялічана і балючая Печань, назіраюцца парушэнні ў працы дыхальнай, сардэчна-сасудзістай, эндакрыннай, нервовай і вылучальнай сістэм. Немалаважным з'яўляецца такі паказчык цяжару наступстваў наркаманіі як заўчасная смяротнасць з-за няшчасных выпадкаў, суіцыдаў, інтаксікацый пры перадазіроўках, траўмаў, гвалтоўных дзеянняў і саматычных захворванняў. Сярэдні ўзрост, у якім гінуць наркаманы – 36 гадоў.

Прычыны спажывання:

*Ўнутраныя праблемы (непрыемнасці, сацыяльнае няроўнасць, неразуменне ў сям'і),

* Цікаўнасць (многія думаюць, што гэта модна, ці хаця б раз у жыцці трэба ўсё паспрабаваць),

* Пошукі новых адчуванняў,

* Прыклад сяброў,

· Пратэст супраць якія склаліся акалічнасцяў,

* Жаданне самасцвярдзіцца і здавацца сталей,

* Даступнасць набыцця наркотыкаў.

Навіны нашага каледжа
Інфармацыя для ўсіх

Карысныя спасылкі

  • logo-ripo
  • ministry-logo
  • umc logo 600
  • logo-pomogut
  • logo-pomogut
  • logo_uslugi
  • logo-DPS
  • logo-TCCON
  • logo-sim
  • logo-sim
  • logo-sim
  • logo-sim
  • logo-sim
  • logo-sim
Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…